01-05-2022 - Grand Vallon (Termignon-Maurienne)
01-05-2022 - Volta Panticosa - Respumoso - Mercadau
02-05-2022

Des del poble de Bramans pugem per una pista estreta però ben asfaltada fins on t'obliguen a aparcar, la pista continua encara algun km més però hi ha neu i hi ha prohibició.
Sortim amb esquís a l'esquena i no ens els posarem fins al cap d'una hora ben bona.
Arribem al final de la pista, continuem pel camí que puja al refugi d'Ambin amb molts posa-treu que ens fan decidir contuinuar a peu fins que no veiem la neu contínua.
L'accés al petit refugi és llarg i planerot.
Passem de llarg el refugi i continuem per plans fins a la bifurcació (cartell) que permet anar a la Pointe d'Ambin o al Mont d'Ambin (i la Pointe Ferrand i la Niblé)
Nosaltres ens decidim pel Mont d'Ambin.
Remuntem per pendents de neu que van sortejant el laberint rocós de la zona, El cert és que el Mont d'Ambin la pujada és força directa per una coma però els altres dos sí que l'itinerari sembla una mica laberíntic.
Amb esquís arribem a la cota 3314m per accedir al cim haurem de borejar una curta barra rocosa i després, ja sense esquís, remuntar el darrer tram de carena.
Un altre cim ben panoràmic, sense núbols podríem veure des dels Ecrins al Mont Blanc.